Työnantajien usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät työnantajien usein kysytyt kysymykset Jobportalin työnhakusivustoon liittyen. Jos et löydä vastausta kysymykseesi tai haluat lisätietoa aiheesta, tavoitat meidät parhaiten lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@jobportal.fi tai soittamalla 020 734 6902.

Työpaikkailmoituksen jättäminen

Rekisteröityminen ja tilin luominen

Voit julkaista työpaikkailmoituksen ilmaiseksi rekisteröitymällä työnantajaksi palveluun tai kirjautumalla sisään, jos sinulla on jo työnantajan tunnukset. Rekisteröinnin yhteydessä kysytään nimi, sähköpostiosoite ja luodaan salasana. Suosittelemme valitsemaan työsähköpostiosoitteen. Rekisteröityminen ei sido sinua mihinkään. Rekisteröidy työnantajaksi palveluun tästä.

Rekisteröinnin jälkeen sinun tulee täyttää yrityksesi tiedot. Lisää yritysprofiiliin logo ja yritysesittely. Työpaikkailmoitusta varten tarvitset avoimen työpaikan tiedot, ilmoitustekstin, tunnelmakuvia ja URL-osoitteen, johon haluat vastaanottaa hakemukset (*vaihtoehtoinen).

Minulle on luotu tunnukset

Haemme Jobportalille ilmoituksia avoimista julkisista lähteistä, kuten TE-palveluiden sivuilta. Työpaikkailmoituksessa näkyy, jos sen lähde on TE-palvelut ja näin ollen myös hakemus ohjataan TE-palvelun sivuille merkittyyn osoitteeseen. Luomme sinulle automaattisesti tunnukset palveluumme, kun olemme hakeneet työpaikkailmoituksen avoimesta lähteestä. Pääset tunnuksilla muokkaamaan työpaikkailmoitusta, esimerkiksi sen sisältöä, ulkonäköä tai mihin saapuvat hakemukset ohjataan. Jos muutoksia ei tehdä, hakemukset ohjataan aina automaattisesti siihen osoitteeseen, joka on merkitty TE-palvelun sivuille työpaikkailmoituksen teon yhteydessä. Kun saat hakemuksia ilmoitukseesi Jobportalissa, ilmoitamme tästä sinulle sähköpostilla. Suosittelemme vaihtamaan salasanan ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä. Jos sinulle jäi kysyttävää, ota yhteyttä chatin kautta tai ole yhteydessä asiakaspalveluun.

 

En saanut uutta salasanaa
Lähetämme uuden salasanan sähköpostiosoitteeseen, jonka syötät kirjautumissivun kenttään ’Salasana hukassa? Resetoi se tästä’. Tarvittaessa, voit olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Tilin poistaminen

Jos haluat poistaa sinulle luodun tilin, ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Jätä työpaikkailmoitus

Kun haluat julkaista työpaikkailmoituksen, sinun tulee ensin kirjautua sisään työnantajana. Jos kirjauduit ensimmäistä kertaa sivustolle rekisteröinnin jälkeen, sinun tulee täyttää yrityksesi tiedot kohdasta ’omat tiedot’. Lisää yrityksen nimi, rekrytoivan henkilön nimi ja sähköposti, yrityksen puhelinnumero, logo, y-tunnus ja osoite. Tämän lisäksi voit lisätä yrityksen verkko-osoitteen sekä yritysesittelyn. Nämä tiedot ovat esillä työpaikkailmoituksesi lopussa. Jos työpaikka on julkaistu avoimesta lähteestä, osa yrityksesi tiedoista on jo täytetty valmiiksi.

Jobportal työnantajan etusivu

Tilin jakaminen toiselle henkilölle

Voit jakaa yritysprofiilin tärkeiden henkilöiden kanssa lisäämällä heidän nimensä ja sähköpostinsa kohdassa ’omat tiedot’. Lisätyt käyttäjät saavat sähköpostiosoitteeseen tunnukset, joilla pääsevät kirjautumaan sisään. Nämä henkilöt myös vastaanottavat samat sähköpostit kuin profiilin luoja sekä näkevät kaiken saman mitä profiilin luoja. Kun poistat käyttäjän listalta, hänellä ei ole mahdollisuutta kirjautua profiiliin aiemmin saamillaan tunnuksilla. Voit lisätä saman käyttäjän uudestaan poistamisen jälkeen. Tämän jälkeen hänelle lähetetään uudet tunnukset joilla kirjautua sisään.
Huom. Et voi lisätä työnantajan profiiliin käyttäjää, jonka on jo rekisteröitynyt työnhakijaksi Jobportalissa.

 

Työpaikkailmoituksen uudelleen aktivointi

Kuten yllä olevasta kuvasta tulee ilmi, järjestelmä tallentaa myös umpeutuneet julkaistut työpaikkailmoitukset. Voit palata vanhoihin ilmoituksiin ja tarkastella niiden tilastoja. Voit myös aktivoida vanhan työpaikkailmoituksesi uudestaan. Löydät vanhat ilmoituksesi ’ei-aktiiviset’ kohdasta. Jos olet aikaisemmin ostanut kampanjapaketin ilmoitukselle, jonka haluat aktivoida uudestaan – voit aktivoida sen huoletta, sinulta ei veloiteta mitään uudelleenaktivoinnin yhteydessä. Jos haluat kyseiselle ilmoitukselle uudestaan kampanjapaketin, voit tehdä sen ilmoituksessa aktivoinnin jälkeen painamalla ’Osta kampanjapaketti’.

 

En voi julkaista työpaikkaa

Jos saat virheilmoituksen työpaikkaa julkaistaessa, ole yhteydessä asiakaspalveluun. Selvitämme ongelmat aina mahdollisimman pian ja olemme sinuun yhteydessä.

Useita yrityksiä ja ilmoituksia

Voit lisätä useita yrityksiä saman käyttäjätunnuksen alle. Voit vaihtaa yritystä vetopalkista ja luoda eri yrityksille täysin omat työpaikkailmoitukset ja -kampanjat. Voit jättää uuden työpaikkailmoituksen painamalla ’luo uusi’ tai ’jätä ilmoitus’ ja täyttämällä tiedot lomakkeeseen.
Työnantajan etusivu

Löydät saapuneet hakemukset yritysprofiilistasi työpaikkailmoituksesta. Saat sähköpostiisi tiedon, kun olet vastaanottanut uusia hakemuksia ilmoitukseen. Jobportalin avulla voit olla suoraan yhteydessä hakijaan ja helposti toteuttaa rekrytoinnin seuraavan vaiheen.

En löydä ilmoitustani

Pääset kirjautumaan yritysprofiiliisi syöttämällä sähköpostin ja salasanan, jota käytit sen luomiseen. Jos taas olet saanut meiltä sähköpostin, jossa on ilmoitettu, että työpaikkasi on julkaisu Jobportalissa, pääset tässä sähköpostissa esitetyillä tunnuksilla kirjautumaan sisään. Suosittelemme vaihtamaan salasanan aina ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä. Löydät umpeutuneet työpaikkailmoitukset profiilistasi, kohdasta ’ei-aktiiviset’. Voit aktivoida ne uudelleen.

 

Et voi käyttää samaa sähköpostia rekisteröitymiseen työnantajaksi ja työnhakijaksi. Mikäli et pääse kirjautumaan profiiliisi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla, chatilla tai soittamalla.

Miksi julkaisisin työpaikan Jobportalissa?

Työpaikkailmoituksen jättäminen Jobportaliin on tällä hetkellä markkinoiden edullisin ja ehkä helpoin ratkaisu työnhakijoiden tavoitteluun. Työnhakusivustollamme vierailee jo tuhansia henkilöitä kuukausittain. Kävijämäärämme kasvavat koko ajan ja uusia työnhakijoita rekisteröityy päivittäin.


  • Saat hakemukset yhteen paikkaan, joista hakijoita on helppo vertailla.
  • Mahdollisuus järjestää hakijat työhön sopivuuden mukaan.
  • Mahdollisuus jättää rekrytointiin osallistuville muille henkilöille muistiinpanoja hakijasta.
  • Voit kutsua muita rekrytointitiimiläisiä mukaan hakijoiden rekrytointiprosessiin.
  • Voit olla yhteydessä hakijaan rekrytoinnin etenemisestä helposti ATS-järjestelmän avulla.

Jos haluat varmistua siitä, että ilmoituksesi tavoittaa oikean kohderyhmän, kampanjapakettimme varmistavat sen. Ammattitaitoinen kohdennettu rekrymainonta takaa ilmoituksellesi näkyvyyttä. Kampanjalla varmistat myös, että työpaikkailmoituksesi näkyy siellä, missä potentiaaliset työnhakijat viettävät aikaansa.

Tavoita enemmän hakijoita ja jalosta työantajamielikuvaa somessa.

Hallinnoi työnhakijoita ja luo heille positiivinen työnhakijakokemus.

Palvelumme sopivat erinomaisesti ensimmäiseen rekrytointiin. 

Työpaikkailmoituksen markkinointi

Voit markkinoida työpaikkailmoitustasi Jobportalin sivuilla ja sosiaalisessa mediassa ostamalla sitä varten kampanjapaketin. Jobportalilla on tällä hetkellä neljä erilaista maksullista kampanjapakettia vastaamaan yrityksesi rekrytointitarpeita. Lisätietoja kampanjapaketeista saat klikkaamalla tästä.

 

Kampanjapaketissa käytetään Jobportalin kuvituskuvia. Tällä hetkellä asiakkaiden omaa brändättyä kuvamateriaalia ei voi käyttää markkinoinnissa. Suosittelemme kuitenkin lisäämään yrityksen logon ja mahdollisia tunnelmakuvia työpaikkailmoitukseen. Erottuvuutta ilmoitukseen saat myös erilaisilla tekstin muotoiluilla.

Mitä hyötyä kampanjoista on?

Kampanjat vievät avoimen työpaikan sinne missä hakija on. Näkymällä hakijoiden älylaitteilla ja sosiaalisessa mediassa voidaan herättää passiivisemmatkin työnhakijat. Passiiviset työnhakijat ovat heitä, jotka ovat valmiita vaihtamaan työpaikkaa, mutta eivät aktiivisesti etsi uutta tai ovat keskittäneet huomionsa tiettyihin yrityksiin ja niiden avoimiin työpaikkoihin.


Kaikki yritykset eivät halua ostaa rekrytointipalveluita rekrytoinnin tueksi, koska se on kallista. Myös ensimmäisen työntekijän rekrytointiin halutaan panostaa, mutta ei välttämättä tuhansia euroja. Jobportal on luotu tähän välimaastoon. Haluamme tarjota markkinoiden pienimmillekin mahdollisuuden onnistuneen rekrytointiin ja uuden työntekijän löytämiseen. Tarjoamme työnantajille edullisesti erilaisia kampanjapaketteja ilmoituksen näkyvyyden lisäämiseksi. Ilmoittamalla työpaikan Jobportaliin voimme tavoitella aktiivisia työnhakijoita rekrytointikanavissa, sähköpostitse sekä kohdennetusti sosiaalisessa mediassa.


Kannattavin kampanjapaketti työnhakijan tavoitteluun on Sometähti. Työpaikkailmoitus näkyy etusivulla, ensimmäisenä hakutuloksissa ja kohdennetusti sosiaalisessa mediassa 50 eurolla tai asettamallasi summalla. Mainonnan toteuttaa ammattitaitoinen Markkinointitoimisto Mediaspark

Kampanjatakuu

Jos et saa yhtään hakemusta Sometähti -kampanjan tuloksena, tarjoamme vastaavan seuraavan kampanjan ilmaiseksi/kaupanpäälle???. Kampanjan ehdot 

Miksi valita kohdennettu digimainonta?

  • Koska parhaat työntekijät eivät välttämättä aktiivisesti etsi uutta työpaikkaa, mutta ovat silti avoimia uusille mahdollisuuksille.
  • Kohdennettu digimainonta on murto-osa rekrytointifirman hinnasta.
  • Markkinointitoimisto vastaa ilmoituksen tehokkaasta jakelusta sosiaalisessa mediassa tavoiteltavalle kohderyhmälle.
  • Markkinointitoimistossa on ajantasainen osaaminen nopeasti muuttuvassa digimaailmassa.

  • Tiesitkö, että työnhaun mainostamista sosiaalisessa mediassa rajoittaa syrjivät käytännöt? He, jotka ovat tehneet mainonnan kohdennusta, tietävät jo kuinka huono kohdennus saattaa pilata koko kampanjan tulokset. Huono rekrytointikampanja voi vaikuttaa negatiivisesti yrityksesi muihin kampanjoihin, joita käsitellään samalta mainostililtä. Emme halua tätä sinulle ja siksi kannustamme käyttämään jo työnhakusivustoiksi tunnistautuneita sivustoja työpaikkamainontaan sosiaalisessa mediassa. Sivustot, jotka ovat jo tunnistautuneet työnhakuun liitettäviksi sosiaalisessa mediassa, kuten Jobportal,  tavoittavat käyttäjiä paremmin.

    Keskimäärin työpaikkailmoitus, johon on ostettu Sometähti -kampanja ilman lisärahaa, kerää 250 lukukertaa. Tähän vaikuttaa esimerkiksi itse avoin työpaikka, alan suosio ja yrityksen työnantajamielikuva. Suosituimmille aloille Sometähti -kampanja ilman lisärahaa kerää keskimäärin 450 lukukertaa.